Aardbeien milkshake

Hou jij van drinkontbijtjes of gewoon van aardbeienmilkshakes? Dan is dit recept echt wat voor jou!

Zelf eet ik liever mijn ontbijt (ik hou gewoon zoveel van kauwen :-)), maar toen ik wat mislukte (lees: veel te vloeibare) yoghurt over had van een zelfmaak yoghurt experiment moest ik er toch wat mee aan. Een deel verwerkte ik tot saladedressing, en een deel ging in deze aardbeien milkshake.

Door er avocado en proteïnepoeder aan toe te voegen wordt het een lekker dikke shake die zo doorgaat voor maaltijdshake. De shake is wel aan de magere kant, dus als je het lekker vindt kun je er nog wat volvette kokosmelk aan toevoegen.


  • 100g diepvries aardbeien, ontdooid (of frambozen/bramen)
  • 100g ongezoete soja yoghurt
  • 1/2 avocado
  • 2 el erwtenproteïnepoeder (of ander soort proteïne) 
  • 100 mL koud water
  • ijsklontjes
Doe alle ingrediënten in de blender en pureert tot een gladde milkshake. Serveer koud!o

Tips:
  • Je kunt ook in één keer heul veul milkshake tegelijk maken en deze in aparte potjes invriezen. 's Avonds een potje in de koelkast zetten en je hebt 's ochtends instant breakfast!
  • Als je de milkshake maakt voor iemand met een soja allergie, vervang dan de yoghurt door kokos- of amandelyoghurt, of gebruik ongezoete amandel- of kokosdrinkmelk ipv yoghurt en water.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Okara Gehaktballetjes

Vegan keto "havermout" pap

Vegan keto Chocolade Pindakaasrepen