Een ode aan Tasty Basics

Voor ik van wal steek, wil ik eerst even benadrukken: dit is absoluut geen gesponsorde post. Net zoals mijn overzicht van koolhydrarme vleesopvolgers oprecht vanuit mijzelf kwam. Ik ben gewoon een zéér tevreden Tasty Basics consument en deel mijn liefde graag met jullie zodat jullie er ook van kunnen genieten, en omdat ik natuurlijk hoop dat ze nog heel lang in de schappen blijven.


Tasty Basics, wazda?

Tasty Basics is een lijn van koolhydraat-arme producten die je leven een stuk makkelijker maken, en ook lekkerder, kan ik zeggen. Zo hebben ze producten als crackers en muesli, waarmee je kh-arme ontbijt of lunch een stuk makkelijker worden. Kijk maar eens op de website! Je koopt deze producten gewoon bij de supermarkt, al is de Albert Heijn beter gesorteerd dan de Jumbo (en alsnog verschilt het sterk per filiaal).

Zelf vind ik het ontbijt het grootste struikelblok bij kh-arme voeding, dus dit is een handig steuntje in de rug! Hoewel ik thuis natuurlijk meestal mijn zaden granola eet, is deze muesli erg handig om bij mijn vriend in de kast te hebben staan. Of om een dagje wat lichter te ontbijten, of om gewoon te variëren. Zo is er bijvoorbeeld chocolade muesli - yum! De naturel muesli bevat 6.6g koolhydraten per portie (en 119 kcal), de andere soorten iets meer.


 

Dan zijn er crackers. Met verschillende pitten en zaden, maar ook een variant met maanzaad en olijf. Als een toastje! Ik eet regelmatig een goed belegde cracker als ontbijt, of als post workout snack. Want het voordeel van deze kh-arme producten is natuurlijk dat er meer eiwit in zit. 1 cracker bevat 3.7g kh, en 125 kcal. Zo eet ik dus altijd 1 TB cracker waar ik anders 2 knackebröd zou pakken.


TastyBasics Crackers


Sinds kort heb ik ontdekt dat er ook Tasty Basics repen bestaan. Ook hier zijn de goden je goed gezind geweest en is er een chocolade versie van! 1 reep bevat 4.6g kh, en 129 kcal. Voor dat aantal calorieën is best wat koolhydraten, maar ze zijn dan ook erg lekker.

Nu kan ik er natuurlijk de donder op zeggen dat er comments gaan komen als "oh maar ik eet nooit geen bewerkte producten, je moet toch wel bewust eten, bladibla, etc.". Ja, bij voorkeur eet ik 3x per dag enkel noten en groenten, en dan zit ik dik in ketose. Maar hoe lang hou jij dat vol? Ik vind Tasty Basics echt een uitkomst voor het drukke dagelijks leven. Voor mij maakt dit dat ik koolhydraatarm eten goed volhoud op de lange termijn. En dat is waar het om draait toch?

 

Heb jij fijne koolhydraatarme producten gespot in de supermarkt? Ik hoor het graag!


Let op: het brood en de pasta zijn niet vegan. Gelukkig kun je prima vegan kh-arm brood kopen bij elke supermarkt, en pasta kun je zo vervangen door courgetti of zero (conjac) noedels).

Reacties

Populaire posts van deze blog

Okara Gehaktballetjes

Vegan keto "havermout" pap

Vegan keto Chocolade Pindakaasrepen