Guacamole met dipgroenten

Avocado's zijn hét koolhydraatarme eten bij uitstek. Als je de hele dag door alleen maar avocado's eten, zou je meteen in ketose zijn en "perfecte macro's" hebben, zoals ze dat in de bodybuilder wereld graag zeggen. Je hoeft echter geen bodybuilder te zijn om van guacamole te eten, ik maak het regelmatig als hapje of voor bij een Mexicaanse maaltijd!

Het liefst doe ik verse koriander en limoensap door de guacamole, zoals in dit recept. Mocht er een korianderhater mee-eten, kun je die natuurlijk weglaten. In plaats van de welbekende dipnacho's neem ik graag crunchy groente om mee te dippen, zoals radijs of komkommer. Wel zo gezond!




Ingrediënten voor 2 porties:
  • 2 rijpe avocado's
  • handje verse koriander, fijngesneden
  • sap van 1 limoen
  • 1/2 tl zout
  • 1/4 tl cayennepeper
  • Dipgroenten (bv komkommer, radijs, bloemkool, broccoli, paprika)
Voor een grove guacamole:
Prak of de avocado's met een vork en voeg alle overige ingrediënten toe.

Voor een fijne guacamole:
Doe alles ingrediënten in een staafmixerkom en pureer fijn.

Serveer met de groenten en geniet!

Noot:
* Voedingswaarden zijn voor de guacamole zelf, zonder de groenten
* Eet guacamole direct na het maken op, anders wordt het bruin. Als ik alleen voor mezelf guac maak, dan halveer ik dit recept.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Okara Gehaktballetjes

Vegan keto "havermout" pap

Vegan keto Chocolade Pindakaasrepen