Vegan keto chia kokos pudding

Toen chiazaad jaren geleden de Nederlandse markt veroverde als superfood, vond ik dat maar overdreven. Lijnzaad is immers minstens net zo gezond als chiazaad, maar een stuk beter betaalbaar! Ik was dan ook rijkelijk laat bij het chia feestje: ik heb het pas voor het eerst gekocht toen ik keto at.

De reden dat ik het toen wél kocht, is louter en alleen vanwege deze pudding. Voor je omega 3 vetzuren kun je namelijk prima lijnzaad, hennepzaad en walnoten eten (allemaal beter betaalbaar); maar chiazaad kun je wel heel lekkere pudding ontbijtjes mee maken!

Door deze pudding met kokosmelk te maken, is ie niet alleen lekker romig: hij bevat ook nog eens een butload aan ijzer. Zo bevat één portie maar liefst 60% van je dagelijkse hoeveelheid ijzer. Popeye zou er jaloers op worden!

Let er wel op dat je fair trade kokosmelk koopt. Dit is niet alleen fijn voor de boeren, maar ook voor je eigen lijf: dit merk bevat de minste koolhydraten en de meeste vetten.



Voor 1 portie heb je nodig:
  • 200 mL kokosmelk
  • 3 el chiazaad
  • optioneel: rode vruchten ter decoratie
Doe de kokosmelk in een kom en roer de chiazaad er stevig doorheen, zodat het goed gemengd is. Zet minimaal 1 uur in de koelkast, maar beter nog doe je dit de avond van te voren. Zo heb je eigenlijk overnight chia!





Eén portie chia kokos pudding kost €1,50.

Noot:
  • Je kunt ook andere soorten plantaardige melk nemen (zoals ongezoete soja- of amandelmelk); ik vind deze pudding lekker romig, natuurlijk zoet en goed vullen met kokosmelk.
  • De voedingswaarden zijn berekend zonder fruit.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Okara Gehaktballetjes

Vegan keto "havermout" pap

Vegan keto Chocolade Pindakaasrepen