Boekrecensie: Vegan Keto van Liz MacDowell (MeatfreeKeto.com)

Als (vegan) ketogeen eten nieuw is voor je, zit je vaak met veel vragen. Op internet kun je veel antwoorden vinden, maar ook veel misinformatie. Zeker over vegan ketogene voeding kan het lastig zijn om goede info te vinden - veel mensen die ketogeen eten denken dat je hiervoor dierenleed moet eten, en veel mensen die vegan eten denken dat je hiervoor koolhydraten moet eten. Waar vind je dan nog goede informatie?

De website MeatfreeKeto.com bevatte altijd al een schat aan waardevolle vegan keto info, maar nu heeft Liz zelfs een heel boek geschreven!





De eerste 60 bladzijden van het boek bevatten uitleg over hoe vegan ketogeen eten werkt, waarom je zo zou eten, hoe je merkt dat je in ketose bent en boodschappenlijstjes met producten de handig zijn om in huis te halen.

De recepten zijn opgedeeld in hoofdstukken per maaltijd, en er zit ook een heel handig hoofdstuk "basics" bij, met recepten voor dressings, keto broodjes en kruidenmixen. Bij de recepten zit altijd een foto (zelfs bij de basics!) en er staat duidelijk bij welke allergenen er (niet) in zitten. Bovendien bevat het boek complete weekmenu's mét boodschappenlijstje voor 4 weken. Tot slot is de index een verademing - vaak wordt dit afgeraffeld, maar in dit boek kun je duidelijk zoeken ("Ik heb een kool over! Welk recept maak ik daarmee?").

De inhoudsopgave

Links: (deel van de) receptenindex
Rechts: overzicht van alle recepten inclusief welke allergeen-proof zijn



Hoewel ik inmiddels alles al weet over vegan ketogeen eten en vaak recepten aanpas, merkte ik dat ik het een verademing vond dat ik elk recept in dit kookboek kon maken. Normaal lees ik een kookboek toch met minimaal 50% teleurstelling, als recepten niet te tweaken zijn. Maar toen ik dit boek voor het eerst doorlas, moest ik mijn enthousiasme beteugelen! Ik wou elk recept wel maken, ze leken me allemaal zo lekker.

Ik dook dan ook meteen de keuken in om de taco salad met walnoten"gehakt" te maken (wat een succes!) en maakte diezelfde avond nog de black bean burgers, waarvoor Liz zwarte sojabonen gebruikt. Ik nam okara, want dat had ik nog over en ik heb helaas nog niet ontdekt waar ik zwarte sojabonen kan kopen, jij wel?

Al met al kun je alle vegan koolhydraatarme kookboeken die je eerder hebt gekocht vergeten - dit boek bevat moderne, écht lekkere recepten! Vegan Keto is geschikt voor zowel vegan keto newbies als voor de doorgewinterde vegan keto veteraan.

Vegan Keto kost €16,30 bij the Book Depository.

Reacties

  1. Zwarte sojabonen zijn ook populair in de macrobiotische keuken, die kun je daarom bij Deshima in Amsterdam kopen. Of bij hun online.
    http://deshima.eu/index.php?cPath=7_302&osCsid=1uasa0ip2mbmcvb4a2hqfuajn3
    En anders bij Pit&Pit!

    Wat een mooi boek, hier wordt toch iedereen blij van? Zeker alle perfectionisten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. the classic 4 pole and 3 pole 1,000 ft with an edge titanium 2019
    The 4 schick quattro titanium pole and 3 titanium rimless glasses pole 1,000 feet with an edge titanium titanium car 2019. The new 4 pole is based babyliss pro nano titanium curling iron on the classic 4 pole design titanium alloy and the 2 pole is built with

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Okara Gehaktballetjes

Vegan keto "havermout" pap

Vegan keto Chocolade Pindakaasrepen