Vegan keto sushi bowl

Ik ben enorm dol op sushi, maar raak buiten westen in een carb coma als ik het met rijst maak. Daarom eet ik het graag met bloemkoolrijst, waarvoor ik het recept al eerder deelde. 

Toch heb ik niet altijd zin in de klus van sushi rollen draaien. Enter sushi bowl! Net als met sushi rollen kun je helemaal losgaan qua koolhydraatarme toppings, zoals groenten, gebakken rooktofu en wasabi mayonaise. Top het af met kleingeknipte nori reepjes en je hebt in 10 minuten je een echte sushi lunch op tafel staan. Wel met tamari serveren natuurlijk!

Hieronder heb ik enkele suggesties gedaan voor ingrediënten om de bowl aan te kleden. Welke toppings zou jij kiezen? Ik ben benieuwd!

 


 

Ingrediënten naar keuze:

  • bloemkoolrijst met rijstazijn
  • eiwitbron: gebakken rooktofu, vegan tonijn, edamame boontjes
  • groenten: paprika, komkommer, wortel, mango, in sojasaus/sesamolie gebakken paddenstoelen
  • toppings: avocado, nori snippers, sesamzaadjes
  • sausjes: sojasaus (tamari!), wasabi mayonaise


Stoom de bloemkoolrijst met een paar eetlepels water 2 minuten op 700 watt in de magnetron. Verwarm ingrediënten die je warm wilt eten en maak je bord mooi op. Het oog wil immers ook wat!

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Okara Gehaktballetjes

Vegan keto "havermout" pap

Vegan keto Chocolade Pindakaasrepen